Ervaring met rollen en levenscyclus in DPMM
Hallo forumleden. Ik ben momenteel betrokken bij meerdere projecten en merk dat ik behoefte heb aan een duidelijker structuur in mijn aanpak. De Dynamic Project Management Method Foundation lijkt interessant vanwege de focus op rollen, verantwoordelijkheden en de projectlevenscyclus. Toch twijfel ik of het foundation-niveau voldoende praktisch is om meteen toe te passen. Vooral onderwerpen zoals planning, controle en veranderingsmanagement zijn voor mij belangrijk. Daarnaast wil ik weten hoe zwaar het examen is en of twee dagen training voldoende voorbereiding bieden. Heeft iemand recente ervaring met deze cursus?
11 weergaven

Hoi, ik heb deze training recent gevolgd en kan mijn ervaring delen. Tijdens mijn DPMM Foundation training werden in twee dagen van 14 contacturen alle kernonderdelen van de methode systematisch behandeld. De focus lag op rollen en verantwoordelijkheden binnen projecten, het projectlevenscyclusmodel en onderwerpen zoals planning, controle, risicobeheer en kwaliteitsmanagement. Ook veranderingsmanagement en communicatie kwamen uitgebreid aan bod. De cursus bereidt direct voor op het officiële EXIN-examen met 40 meerkeuzevragen en een tijdsduur van 60 minuten. Om te slagen moet je minimaal 65 procent correct beantwoorden en de examenvoucher is inbegrepen bij de training. Het lesmateriaal is officieel geaccrediteerd.